شناسهٔ خبر: 116247 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای جنوب استان خبر داد:

راه‌های شریانی جنوب کرمان برای تردد زوار اربعین آماده است

الزام شرکت‌های حمل‌ونقل به فروش ۵۰درصد ظرفیت بلیط روزانه به‌صورت اینترنتی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: با توجه به نزدیکی ایام اربعین و افزایش تردد در جاده‌ها، مجموعه راهداری جنوب کرمان هم از یک ماه گذشته با توجه به وظیفه ذاتی خود در ایمن سازی و نگهداری راه‌ها با به کارگیری ۱۶۰ نفر نیروی راهدار در مجموعه راه‌های شریانی و اصلی جنوب کرمان اقدامات ایمن سازی و آشکار سازی را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده است

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی (راهداری جنوب کرمان ) معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت:با توجه به افزایش روند تردد در جاده‌های جنوب کرمان در ایام اربعین، گشت‌های راهداری به صورت شبانه روزی در طول محورها فعال هستند.

مجتبی رئیسی  گفت: با توجه به نزدیکی ایام اربعین و افزایش تردد در جاده‌ها، مجموعه راهداری جنوب کرمان هم از یک ماه گذشته با توجه به وظیفه ذاتی خود در ایمن سازی و نگهداری راه‌ها با به کارگیری ۱۶۰ نفر نیروی راهدار در مجموعه راه‌های شریانی و اصلی جنوب کرمان اقدامات ایمن سازی و آشکار سازی را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده است.

او افزود: یکی از مهم ترین مواردی که در رانندگی و تامین دید راننده به ویژه در شب هنگام موثر است، وجود خط کشی مناسب در بستر راه می باشدکه این مهم به صورت جدی در دستور کار اداره ایمنی و حریم این اداره کل قرار گرفته است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای جنوب استان کرمان از اجرای هزار و ۶۰۰ کیلومتر خط جدید و تجدید خط کشی جاده‌ها در جنوب کرمان خبر داد و گفت: طول مسیرهایی که به واسطه شرایط جوی و انجام عملیات راهداری فاقد خط کشی مناسب است به همت عوامل راهداری و تیم خط کشی در حال ترمیم و تجدید خطوط است.

او بیان کرد: با توجه به نیاز برخی از نقاط به تعویض تابلو و علائم اخباری این عملیات هم با حضور گشت‌های راهداری در حال انجام است تا با حذف تابلوهای با دید نامناسب و جایگزینی با تابلوهای جدید و قابلیت دید بهتر، زمینه دید و هدایت مناسب رانندگان در شب هنگام را فراهم کنیم.

رئیسی از برنامه ریزی برای تعویض و جایگزینی ۴ هزار و ۵۰۰ تابلو و علائم اخباری در جاده‌های جنوب کرمان خبر داد و گفت: محورهای شریانی و پر تردد جنوب کرمان هر روز به صورت شبانه روزی از سوی عوامل و گشت‌های راهداری مورد بازرسی قرار می‌گیرد تا در صورت مشاهده نواقص با توجه به فراخور نقص در جاده و علائم فعالیت راهداری موثر انجام شود.

او افزود:با توجه به افزایش روند تردد در جاده‌های جنوب کرمان در ایام اربعین گشت‌های راهداری به صورت شبانه روزی در طول محورها فعال هستند تا در صورت نیاز عملیات راهداری را انجام دهند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان از رانندگان خواست با حوصله و به دور از عجله وشتاب در جاده‌ها رانندگی کنند و از سرعت، سبقت و انجام هر گونه حرکت‌های خطر آفرین در حین رانندگی خود داری کنند.

 به گفته او شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل هم به صورت شبانه روزی پاسخگوی مردم، مسافران و رانندگان است.